FAQ (Frequently Asked Questions)
På denna sida finner du svar på de allra vanligaste frågorna våra besökare och biljettköpare ställer till oss. Skulle du inte hitta svar på din fråga nedan är du välkommen att kontakta info@kolhusteatern.se
Du kan köpa biljetter online på NORTIC.SE som är vår biljettåterförsäljare.
Det får du! MEN kom ihåg att stänga av blixten.
Fri parkering finns direkt utanför teatern. Våra publikvärdar på plats hjälper dig hitta rätt.
Vi älskar djur! Men tyvärr får de inte följa med in under föreställningen för både deras egen och för eventuella allergikers skull.
Detta varierar lite beroende på vilken föreställning som spelas men vanligvis någonstans kring 2,5 timmar inklusive paus.
Nej, det är onumrerade läktare.
Ja! Vi har alkoholtillstånd och ett underbart utbud av lokala varor i vår servering, allt från chips och godis till matigare smörgåsar. Det finns även kaffe, te, läsk, vin och vår egen Kolhusöl! Detta kan med fördel förbeställas redan i samband med biljettköp eller i tältet utanför Kolhuset innan föreställningen. Självklart finns det också möjlighet att handla i pausen.
Ja, i den mån det går i ett 200 år gammal Kolhus. Vi välkomnar alla besökare och gör vårt yttersta för att alla ska kunna njuta av våra föreställningar. Vid specifika behov (rullstolsplats, behov av plats utan trappor) kan detta anges i samband med biljettköp och scenmästaren kommer då reservera platser utifrån era önskemål.
Ja, om du har behov av det. Du som av specifik anledning behöver reservera platser kan ange detta i samband med biljettköp. Var vänlig reservera endast det antal som faktiskt behöver reserverad plats.
Om du reserverat platser i samband med att du köpte dina biljetter kommer vår scenmästare att reservera dem åt dig enligt dina önskemål. Ditt namn kommer att finnas på de platser som reserverats åt dig. Hittar du dem inte kan du kontakta scenmästaren på plats.
Har du frågor angående ditt biljettköp hänvisar vi i första hand till Nortics kundservice, biljett@nortic.se. I andra hand, kontakta info@kolhusteatern.se så hjälper vi dig vidare.
Observera att återköp enbart kan ske om du har köpt en avbeställningsförsäkring via Nortic samt om din avbeställning uppnår försäkringsvillkoren. Notera att försäkringsbolaget kräver intyg som stödjer orsaken till avbeställningen. Du kan läsa mer om försäkringen HÄR. Observera att Kolhusteatern inte säljer egna avbeställningsskydd och därför inte står för avbeställning/ombokning. Om Kolhusteatern måste ställa in föreställningar står vi självklart för återbetalning eller annan likvärdig ersättning.
Vad kul! Du är varmt välkommen att skicka in anmälan till audition som sker i November/December varje år. Håll koll här på hemsidan och på våra sociala medier så meddelar vi när det är dags.
Vill du hjälpa till bakom scen, i cafét eller föreningsverksamheten? Bli medlem i föreningen och kontakta sen info@kolhusteatern.se.